SEO optimalizace pro vyhledávače

SEO – všude – na internetu – ho vidíte, možná o něm slyšíte, možná jste jej už aplikovali na své stránky. Ale co když ne? Potom si přečtěte následující sekci článků a budete vědět více. Když pak budete chtít pomoci, jsem tu pro Vás.

SEO dělá každý, ale já dělám OSP (Optimizing search for people)

Optimalizace pro lidi. Lidi zadávají dotazy, lidi zadávají texty, lidi čtou texty. Komu tedy upravit stránku, než zase pro lidi. Optimalizace textů pro lidi, také sem patří copywriting, a v poslední době stále častěji zmiňovaný inbound marketing. Tedy to, že lidé něco hledají a Vy, pokud to máte, nabídnete jim to různými cestami na internetu.

SEO - doslova Search Engine Optimization

SEO optimalizace stránek pro vyhledávače. Jde o souhrn metod různých prací a postupů při tvorbě nových nebo rekonstrukce již vytvořených, avšak neefektivních – většinou narychlo dělaných, stránek. Cílem SEO optimalizace stránek pro vyhledávače, a tedy prací optimalizátorů a reklamních agentur, je navrhnout takový text a strukturu stránek, která by dosahovala skvělých výsledků ve vyhledání fulltextovými vyhledávači – jako je například Google, Seznam či JYXO. To vše přirozenou cestou bez reklamy. Jenže konkurence roste, stránek přibývá a dostat se do poředí je čím dál složitější.

SEO – metody, historie, postupy

Od začátku internetu bylo spousta osobních stránek a blogů, které vytvořili nadšenci a lidé, kteří chtěli být on-line. Některé z nich se přetransformovaly na komerční a jako takové se začaly pomalu vyvíjet. Základ – HTML jazyk, je základním stavebním prvkem. Stránky, které dodržují předepsané standardy už v době svého vzniku, dosahují lepších pozic, než ty, které mají chyby v kódu, ať už HTML nebo PHP.

SEO ověřené metody a postupy

Vyhledávač Google, buďte tam!

Kdo chce být vidět na internetu a mít úspěchy ve fulltextu na klíčová slova, měl by dodržovat následující postupy a metody. Jde o mou tvorbou ověřené postupy a všeobecně známé kroky k získání lepších pozic. Můžete být vidět na všech velkých vyhledávačích. To není můj soukromý výmysl, to je čistá SEO optimalizace.

SEO optimalizace ve zkratce

  1. Doménové jméno
  2. Statické nebo dynamické stránky? Redakční systémy.
  3. Text do stránek
  4. Analytický nástroj
  5. Ruční registrace do katalogů
  6. Linkbuilding – budování zpětných odkazů
  7. Psaní PR článků
  8. Analýza klíčových slov, sousloví
  9. Reklama na internetu
  10. Dlouhodobá spolupráce

SEO optimalizace stránek pro vyhledávače detailně

  1. Správný výběr doménového jména. Nejlepší je CZ doména, nyní se hodí i EU. ( jasně, že použít můžete i COM a ORG či NET a INFO). V případě viceslovného spojení použít pomlčku.
  2. Vybrat si, zda budte tvořit jednoduché statické stránky, nebo chcete CMS - redakční systém. Pozor si dejte na „modulární“ skládání, kdy se dostanete i na 30.000,- za pořízení webu. Co takhle zkusit nejaké ověřené plné verze nebo redakční systémy zadarmo, jako WordPress či Joomla, DRUPAL a spoustu dalších. Osobně dodržuji standardy W3C a HTML, xHTML nebo čistý – validní – HTML i PHP kód.
  3. Naplnit stránky textem – majitel stránek buď dodá sám, co by měly stránky obsahovat, nebo si nechá poradit od člověka znalého – copywritera. Česky specialista na kvalitní texty, články. Takový člověk – copywritter - také píše PR články, tvoří slogany a reklamní nabídky, tvoří také webové stránky. Protože co je nejdůležitější? Aby uživatel internetu našel Vaše stránky, nakoupil nebo využil služeb a následně se i vracel zpět
  4. Nasazení analytického nástrojev mém případě Google analytics a nastavení sledování přístupů.
  5. Ruční registrace do katalogů – registrace do ověřených katalogů firem a produktových katalogů, registrace do obecných, regionálních i tématických katalogů s vyššími hodnotami Page-Ranku a S-Ranku. Neregistruji do úplně všech katalogů, mám za 7 let ověřené katalogy, kam Vaši firmu zaregistruji. První strana většinou :) majitelům stránek stačí.
  6. Budování zpětných odkazů – partnerské zpětné odkazy z oborových či dobře postavených stránek. Jednosměrné odkazy jsou také v nabídce.
  7. Psaní PR článků,komerčních sdělení – Krátké propagační články, delší komerční sdělení do iDNES. Výborné pro fulltextové dohledání. PR články malé obssahují 3-5 zpětných odkazů. Opět pro lepší SEO.
  8. Analýza klíčových slov na stránkách po cca 30-50 dnech – základní vyhodnocení pro případné změny textu, nadpisy, odstavce. Výběr případné reklamy pro posílení vyhledávání či cílené nabízení služeb webové prezentace. Případná další smluvní dohoda o vedení a vyhodnocování analytiky, další rady a postupy, vyhodnocování činností vedoucích k posílení pozice či jména.
  9. Nabídnutí reklamy na internetu -jedna reklama, více možností, to je reklama TOPkontakt. Samozřejmostí je optimalizace produktů v neomezeném množství – z toho vyplývá až 10.000 nebo 100.000 zpětných odkazů z iDNES. Zpětné odkazy, ty správné, ne žádné roboty a rychlené lišty, mají svůj význam a podílejí se určitou silou na pozicích ve vyhledání.
  10. Spolupráce s majitelem stránek, firmou – spolupráce na smlouvu na dalším budování SEO optimalizace, úpravách ve stránkách, přidávání reklamy či psaní článků. Je třeba udržovat pozice. Jen strašně mizivé procento stránek vydrží beze změny na předních pozicích. Mám pár takových.

Ono, když posloucháte rady zkušených a řídite se jimi, je jisté, že dobrých pozic dosáhnete. Například portál SEZNAM radí všem uživatelům, jak být vidět výš a lépe ve fulltexu. A zde Google radí webmasterům, jak dosahovat dobrých pozic ve vyhledání na svém portále. Osobně se těmito radami řídím a mí klienti jsou vepředu.

Osobně se internetu věnuji již od roku 1990 a reklamou nebo propagací stránek se zabývám již 10 let. Z toho 7 let pracuji pro firmu Internet Trading, která udávala směr na internetu v reklamě. Nyní je součást mediální skupiny MAFRA a.s. A tak nyní udávám směr v reklamě na internetu svou troškou také.

Both comments and pings are currently closed.

Komentáře uzavřeny.